Ce se intampla cu toate restaurantele McDonald’s din Romania

  Raluca Pascu
  06/05/2016
  Comentariile sunt închise pentru Ce se intampla cu toate restaurantele McDonald’s din Romania

MCCompania McDonald’s România SRL, care deține 10% din piața internă de restaurnate, şi-a schimbat numele în Premier Restaurants România SRL, începând din luna mai, conform prevederilor contractului prin care fondul maltez de investiţii Premier Capital a achiziţionat franciza McDonald’s pentru România, a declarat directorul general al companiei Premier Restaurants România, Daniel Boaje.

Premier Restaurants România operează 67 de de restaurante McDonald’s în 21 de oraşe şi este liderul pieţei restaurantelor din România. La începutul anului 2016, compania Premier Capital, înregistrată în Malta, deţinătoarea francizei McDonald’s în alte cinci state – Malta, Estonia, Letonia, Lituania şi Grecia, a anunţat achiziţia McDonald’s România, pentru 65,33 milioane dolari, tranzacţie care îi dublează afacerile şi numărul de restaurante operate. Compania Premier Capital din Malta este controlată de fraţii Hili, Marin, Melo şi Beppe, din Marsa, Malta. Aceştia derulează afaceri în industria maritimă, în IT&C şi în sectorul restaurantelor de tip fast food.

 

Americanii vor ieşi din afacerea românească dar vor încasa taxa de franciză de la noul proprietar şi procente din cifra de afaceri anuală, care se ridică în prezent la aproape 100 milioane de euro. Noul proprietar, Premier Capital, va avea obligaţia, ca francizat, să îndeplinească mai multe condiţii. În primul rând, va păstra brandul. Apoi, în fiecare an va trebui să facă câteva renovări iar anual va face câteva deschideri de noi magazine.

mcdonalds70156500-1387884849

La baza deciziei de vânzare a reţelei de restaurante din România stau rezultatele slabe înregistrate în lume de McDonald’s (vânzări în scădere cu 2% în 2014 şi profit net cu 15% mai mic). În plus, pe pieţele unde sunt mai puţin de 100 de magazine există opţiunea ca operaţiunile să fie trasferate către un francizat. Este cazul Republicii Moldova, a Bulgariei, Georgiei şi a României. Vânzarea către francizați îi ajută pe americani să-și gestioneze mai ușor business-ul. Astfel, ei scapă de costurile inițiale de operare și au venituri sigure.

McDonald’s percepe de la francizați o taxă de 15-20% din vânzările anuale. În România, business-ul McDonald’s a scăzut în ultimii ani, de la 110 milioane de euro în anii de boom economic la 90-95 milioane de euro în ultimii ani. McDonald’s a deschis primul magazin în 1995, la Unirea şi de atunci a strâns o reţea de 67 de unităţi, dintre care 32 sunt în Bucureşti. Faţă de rivalii de la KFC, Pizza Hut şi Subway, care au venit aici prin franciză, McDonald’s a operat afecerile în nume propriu.

În prezent, McDonald’s are 4.000 de salariaţi în România şi deţine 10% din toată piaţa locală de restaurante.


About