În prezent, când comerţul online a căpătat amploare şi continuă să crească, este extrem de important să acorzi atenţie strategiilor PPC sau Google Ads, aceasta fiind printre cele mai bune soluţii de creştere a vânzărilor. Mai rămâne, însă, să găseşti o agenţie bună care se ocupă cu Google Ads, cu experienţă şi care să te ajute să obţii rezultatele dorite şi, desigur, să înţelegi cât mai bine ce este PPC şi de ce este atât de important pentru afacerea ta.
Ce este PPC?
PPC sau publicitate cu plata per click este o strategie de marketing folosită de motoarele de căutare. Ajungi în rezultatele furnizate de acestea şi plăteşti doar dacă utilizatorii accesează anunţul tău. Dacă ai lucrat cu o agenţie Google Ads bună, PPC-ul nu va întârzia să ducă la creşterea traficului pe site-ul tău şi să genereze vânzări. Când este realizată adecvat, PPC-ul atrage pe site-ul tău vizitatorii cu adevărat interesaţi şi rata de conversie va creşte considerabil.
PPC este, de fapt, un termen folosit pentru publicitate per click atât pe Google, cât şi pe Facebook şi Bing, iar Google Ads, care este fostul AdWord, este cel mai puternic mecanism de marketing şi ar trebui să fie primul vizat în publicitatea online.
De ce să lucrezi cu o agenţie Google Ads
Pentru a avea succes, optimizarea Google Ads necesită multă atenţie şi cel mai bine este să apelezi la o agenţie cu experienţă în acest tip de servicii. Sunt experte în domeniul lor, sunt la curent cu tot ce este nou şi te pot ajuta să ţii pasul cu concurenţa. Nu te va bloca cu un contract pe termen lung, nu va trebui să plăteşti salarii în plus şi, cu siguranţă, ştie care sunt cele mai bune şi cele mai noi instrumente pentru publicitatea PPC.
Hai să vedem cum poţi găsi cea mai bună agenţie Google Ads!
Interesează-te de expertiza şi calificările agenţiei
O bună agenţie de Google Ads ar trebui să aibă afişate pe site calificările şi dovezi ale expertizei în domeniu. Pentru a se putea folosi eficient de PPC, ar trebui să fie certificată Google Ads. Google acordă certificări doar celor cu adevărat competenţi şi care au experienţă în publicitatea online şi au urmat un program Google de formare online numit Academy for Ads.
Este un program de formare care testează competenţele, noţiunile de bază şi cele avansate în materie de Google Ads. Certificarea Google Ads este singura modalitate prin care o agenţie îşi poate dovedi şi susţine expertiza şi îi conferă credibilitate într-un domeniu foarte competitiv.
De asemenea, interesează-te şi de alte certificări care dovedesc eforturile constante depuse de agenţie pentru a se menţine la curent cu ultimele noutăţi şi a se îmbunătăţi continuu. Acestea pot fi insigna Google Premier Partener sau Partener Certificat Digital Marketer.
Interesează-te de experienţa în domeniu Google Ads a agenţiei
O agenţie bună în Google Ads, pe lângă calificările şi certificările potrivite, are şi un portofoliu impresionant şi un istoric bazat pe rezultate care îi dovedesc experienţa în domeniu. Va putea furniza studii de caz solide care dovedesc implementarea cu succes a strategiilor PPC.
De asemenea, ar trebui să cauţi o agenţie care a mai lucrat cu clienţi din nişa ta de activitate şi care se ocupă în special de marketing specializat în PPC. Este bine să eviţi agenţiile care fac totul, pentru că acestea este puţin probabil să fie experte în Google Ads care necesită practică zilnică, educaţie continuă şi mult timp.
Interesează-te de rapoartele regulate pe care le vei primi
Pentru a converti vizitatorii site-ului tău în clienţi şi a-ţi extinde acoperirea şi cunoaşterea brandului, agenţia care se ocupă de PPC ar trebui să adune cantităţi imense de date. Astfel, va putea să îţi ofere regulat rapoarte detaliate, dar uşor de înţeles, din care să reiasă ce funcţionează şi ce nu şi din ce motive. Agențiile nu pot raporta ceea ce nu urmăresc.
Cu alte cuvinte, este important să te asiguri că viitoarea ta agenţie de Google Ads are practici de urmărire solide, colectează, monitorizează şi analizează datele de pe site-ul tău şi din campanii pentru a afla cât mai multe lucruri despre vizitatori şi clienţi. Dacă nu îţi poate furniza rapoarte regulate, sigur nu se ocupă de această monitorizare şi nu au cum să te ajute. Instrumentele de bază în monitorizare sunt Google Analytics şi Google Tag Manager, iar o agenţie PPC bună îţi va menţiona acest lucru.
Prin urmare, pentru a găsi agenţia Google Ads potrivită, nu omite să discuţi despre metodele de urmărire şi despre rapoartele pe care le vei primi.
Ţine cont de transparenţă şi de nivelul de comunicare
Buna colaborare cu o agenţie de Google Ads necesită o comunicare eficientă, onestitate şi transparenţă. Dacă ai găsit o agenţie care corespunde în ceea ce priveşte observaţiile anterioare, dar cu care nu poţi comunica eficient, mai caută.
Întreabă-i cât de des veţi comunica şi sub ce formă. Vei primi email-uri regulate sau te vor suna? Dacă ai întrebări cu cine vei vorbi? Care sunt aşteptările şi de ce au nevoie de la tine şi ce acoperă acestea? Care sunt preţurile pe care le practică, cât te va costa totul şi ce vei primi? Va fi un contract pe termen lung sau doar pentru câteva luni şi ce rezultate îţi pot garanta?
Cu cât veţi stabili mai clar aşteptările de ambele părţi, cu atât colaborarea va fi mai fluidă şi mai de durată.