Kendall Jenner face parte din noua generație de super-modele, nelipsite din marile campanii de advertising ale celor mai mari case de modă, precum Victoria’s Secret. Ele câștigă sute de mii de dolari chiar și pentru o singură postare sponsorizată pe Instagram.
Deși are doar 19 ani, Kendall câștigă deja o avere pe cont propriu din campaniile publicitare și prezentările pe care le face, dar și din contul său de Instagram. Marile branduri se bat în oferte pentru Kendall întrucât modelul are 44.2 milioane de followers pe rețeaua socială, așadar oferă o expunere enormă.
Odată cu schimbarea de trend în social media și industria modei a fost nevoită să se adapteze. Într-un articol din CR Fashion Book, Frank Spadafora vorbește despre dedesubturile acestei industrii, dar și despre sumele pe care publicitarii ajung să le plătească pentru un ”Share” pe Instagram.
Cel mai bine cotate modele de pe Instagram sunt, în ordine, Kendall Jenner, Cara Delevigne și Gigi Hadid. Ele primesc între 125,000$ și 300,000$ pentru o singură postare în care fac reclamă unui brand.
Alte modele, precum Karlie Kloss și Miranda Kerr câștigă între 25,000 și 50,000 de dolari pentru o singură postare pe Facebook, Instagram sau Twitter. S-a ajuns astfel în situația în care câteva fețe foarte cunoscute ale industriei câștigă mai mulți bani fără să se ridice din pat decât pe o zi de filmare.
Agenția guvernamentală Federal Trade Commission a impus utilizarea anumitor hashtag-uri precum #Spon (sponsored) sau #Ad (advertising) în cazul persoanelor care au milioane de followers pe Instagram, însă această normă nu este respectată.