Pentru inceput, pilotul elicopterului SMURD e pregătit de zbor şi cere permisiunea de decolare spre Cahul.
Un post de televiziune din Republica Moldova a publicat ultima discutie intre pilotul elicopterului SMURD Iasi si turnul de control. In cadrul acesteia, pilotul fusese avertizat asupra conditiilor meteo din zona Cahul. Turnul de control a semnalat nori vertical pe aria in care elicopterul SMURD trebuia sa ajunga, iar dupa aceste ultime coordonate, elicopetrul romanesc a disparut de pe radare.
Discuţie pilot elicopter SMURD – turnul de control:
Pilotul elicopterului SMURD: Vrem să mergem la Cahul şi apoi să ne întoarcem la Chişinău.
Turn de control: Foxtrot 409. Recepţionat.
Pilotul elicopterului SMURD: Suntem gata de plecare.
Turn de control: Foxtrot 409, vântul 070 grade, 14 maximum 18 noduri (22,5 – 29 km/oră, n.
r). Aveţi condiţii de zbor.
După ce primeşte permisiunea să zboare, pilotul SMURD e avertizat din nou de condiţiile meteo nefavorabile.
Pilotul elicopterului SMURD: Bună ziua! Plecare de pe aeroportul din Chişinău către Cahul, acum trecem de graniţa Chişinăului.
Turn de control: Către echipajul Foxtrot 409, vă rog să ţineţi cont că în zona Cahul există o concentrare de nori.
Pilotul elicopterului SMURD: Am recepţionat informaţia.
Dupa ce controlorii aerieni l-au avertizat pe pilotul elicopertului SMURD despre conditiile meteo, aparatul de zbor a disparut de pe radare. Cei din turnul de control incearca sa ia din nou legatura cu echipajul elicopertului, insa nu mai reusesc. Ei ii contacteaza si pe pilotii altor curse aeriene si incearca sa faca tot ce le sta in putinta sa restabileasca legatura cu elicopterul SMURD Iasi, insa fara succes.
Aparatul la bordul căruia se aflau patru salvatori, cetăţeni români, s-a prăbuşit într-o localitate din raionul Cantemir din Republica Moldova.