Conversațiile prin telefon sunt modalitatea cel mai des întâlnită de a aborda clienții, ori colaboratorii pe care trebuie să îi impresionezi. Tocmai de aceea trebuie să știi cum să folosești acest truc în favoarea ta.
Majoritatea persoanelor vor începe conversația în felul următor: ”Bună ziua! O caut pe doamna X. Este acolo?”, însă această modalitate este greșită. Bineînteles că întrebarea care va urma este ”Cine o caută?”. Această întrebare este perfect legitimă, întrucât prima regulă a conversațiilor telefonice și, cu precădere a celor ce țin de relații profesionale, este de a ne recomanda, așadar de a ne spune numele.
Prin urmare, cel mai simplu truc pe care trebuie să îl folosești pentru a impresiona la telefon este să îți spui numele încă de când ai auzit cuvântul ”Alo!”
De exemplu:
- – Alo
- – Bună ziua. Numele meu este Livia Martinescu din cadrul companiei X. Doamna Popescu este acolo?
- – Da, imediat.
Aceeași regulă se aplică și dacă suni în cadrul unei companii pentru a stabili un interviu, ori pentru a afla rezultatul unui proces de recrutare. Întotdeauna persoana de la celălalt capăt al firului va dori să știe cu cine stă de vorbă. Așadar preia tu inițiativa și fă o impresie bună prezentându-te de fiecare dată când dai un telefon.